Sunday 17 December 2017

BAUHAUS 7

LAS CASAS DE LOS MAESTROS

En un pequeño pinar al lado del edificio principal de la Bauhaus, Gropius construyó las casas de los maestros: tres casas para profesores, cada una con dos viviendas y talleres, y una casa independiente para si mismo. Al principio Klee y Kandinsky habitaron una casa, Muche y Schlemmer otra y Feininger y Moholy−Nagy la tercera. La decoración interior de las mismas se realizó a partir de las indicaciones de colorido de los propios maestros y en especial la de Gropius, en extremo representativa, era mostrada a los visitantes ilustres como ejemplo de los postulados de la escuela.

LA COLONIA TÖRTEN

El trazado de la colonia se debe a Gropius. Se trataba de una colonia de viviendas que constaba únicamente de casas independientes de un solo piso y con jardín y para la cual se emplearon materiales prefabricados y estandarizados para rebajar sus costes.

TORTEN


Eran casas baratas y se llegaron a hacer hasta tres fases, y aunqueen las dos últimas resolvió algunos problemas que había tenido en la primera como la poco efectiva calefacción, estos fallos fueron enarbolados por los detractores de Gropius y llegaron a afectar incluso a su sucesor Hannes Meyer, que no obtuvo más que un pequeño encargo estatal. 


Los talleres de la Bauhaus habían erigido una vivienda modelo en Törten cuyo mobiliario podía ser adquirido en la propia escuela.


LAS REFORMAS ESCOLARES DE 1925 Y 1927

Con el punto de mira puesto en transformar la Bauhaus en un negocio productivo, Gropius llevó a cabo una serie de reformas que condujeron a la reducción del número de talleres a seis: carpintería, metal, pintura mural, textil, grabado e impresión y escultura. Cuatro de ellos dirigidos por antiguos alumnos, los llamados "jóvenes maestros": Hinnerk Scheper a cargo de la pintura mural, Marcel Breuer de la carpintería, Joost Schmidt del taller de escultura y Herbert Bayer del taller de grabado e impresión. 

Asimismo se fundó una sociedad limitada que sirviera de base para la explotación económica de los productos de la escuela, aunque los ingresos por estos no igualaron a las expectativas, y la Bauhaus añadió a su nombre el subtítulo de "Escuela Superior de Diseño" al tiempo que los antaño aprendices pasaron a denominarse estudiantes y los maestros profesores. Por fin se crea una sección de arquitectura propiamente dicha, a cargo del arquitecto suizo Hannes Meyer y esto da pie a una reforma de toda la docencia, instaurando a la arquitectura como un grupo autónomo al que se subordina los talleres de metal, textil, carpintería y pintura mural y creando otro grupo al que se denomina publicidad que engloba al taller de grabado e impresión y más la fotografía.

LOS CURSOS PREPARATORIOS DE JOSEF ALBERS Y MOHOLY−NAGY

JOSEPH ALBERTS
Los cursos preparatorios de Josef Albers y László Moholy−Nagy A los cursos preparatorios que Klee y Kandinsky continuaron dando en Dessau se unió el que, a partir del otoño de 1923 y durante el primer semestre, impartía Josef Albers y en el que incluía visitas a artesanos y la elaboración de todo tipo de objetos sin apenas herramientas con el fin de que los alumnos captaran las características esenciales de los materiales y los rudimentos de la construcción. Mientras el objetivo primordial de las clases de Albers era utilizar el material con creatividad y economía, las clases de ejercicios de Moholy−Nagy se concentraban en la forma en el espacio.

THE HOUSES OF THE TEACHERS


In a small pine grove next to the main building of the Bauhaus, Gropius constructed the houses of the teachers: three houses for teachers, each one with two housings and workshops, and an independent house if the same. At first Klee and Kandinsky inhabited a house, Muche and Schlemmer other one and Feininger and Moholy−Nagy the third one. The interior decoration of the same ones was realized from the indications of coloring of the proper teachers and especially that of Gropius, in end representative, it was showed to the illustrious visitors like example of the postulates of the school.

THE COLOGNE TÖRTEN


The tracing of the colony owes Gropius to itself. It was a question of a colony of housings that was consisting only of houses independent from only one apartment and with garden and for which materials prefabricated were used and standardized to reduce its costs.

There were cheap houses and they went so far as to do up to three phases, and although in two last ones it solved some problems that it had taken in the first one as the slightly effective heating, these mistakes were hoisted by the Gropius detractors and they went so far as to affect even its successor Hannes Meyer, who obtained only a small state order. The workshops of the Bauhaus had erected a housing I shape in Törten whose furniture could be acquired in the proper school.


THE SCHOOL REFORMS OF 1925 AND 1927


With the point of view put in transforming the Bauhaus into a productive business, Gropius carried out a series of reforms that led to the reduction of the number of workshops six: carpentry, metal, wall, textile painting, engraving and impression and sculpture. Four of them directed by ancient pupils, the called "young teachers": Hinnerk Scheper in charge of the wall painting, Marcel Breuer of the carpentry, Joost Schmidt of the workshop of sculpture and Herbert Bayer of the workshop of engraving and impression. 

Also there was founded a limited society who was serving as base for the economic development of the products of the school, although the income because of it was not equal to the expectations, and the Bauhaus added to its name the subtitle of "Higher institute of learning of Design" at the time that formerly beginners happened to be named students and the main teachers. Finally a section of architecture in the strict sense is created, in charge of the Swiss architect Hannes Meyer and this it gives cause for a reform of all the teaching, restoring to the architecture like an autonomous group to which there subordinates itself the metal workshops, textile, carpentry and wall painting and creating another group the one that is named a publicity that it includes to the workshop of engraving and impression and more it photographs it.

THE PREPARATORY COURSES OF JOSEF ALBERS AND MOHOLY−NAGY


The preparatory courses of Josef Albers y László Moholy−Nagy the preparatory courses that Klee and Kandinsky kept on giving in Dessau it joined the one that, from the autumn 1923 and during the first semester, Josef Albers was giving and in the one that it was including you visit craftsmen and the making of all kinds of objects without scarcely hardware in order to which the pupils were receiving the essential characteristics of the materials and the rudiments of the construction. 

While the essential target of the classes of Albers was to use the material with creativity and economy, the classes of exercises of Moholy−Nagy were concentrating on the form in the space.

No comments:

Post a Comment

Art Black Side