Wednesday 23 January 2013

Mikhail Ivanovich Kozlovsky


Escultor ruso. A partir de 1764 hasta 1773 estudió en la Academia de Artes en San Petersburgo bajo Nicolas-François Gillet.


En 1772 le concedieron una medalla de oro por los Guerreros del alivio.Reconocen a Izyaslav Mstislavovich (yeso; San Petersburgo, Museo ruso). Gastó el período 1774 a 1778 en Roma, en una beca y luego trabajó en Francia, volviendo a Rusia en 1786. Estuvo en Francia por segunda vez a partir de 1788 hasta 1790.

Kozlovsky siguió produciendo alivios (p.ej. Orpheus que Doma las Bestias Salvajes, yeso, 1783-84; Pushkin, Sala de conciertos) y también era un delineante talentoso. 

Se conoce principalmente, sin embargo, para varias pequeñas estatuas y grupos esculturales en temas antiguos, ejecutados en una manera clásica: Durmiendo a Cupido (mármol, 1792; Palacio de Pavlovsk), Himen (mármol, 1796), Minerva y el Genio de las Artes (bronce, 1796), Ayax con el Cuerpo de Patroclus (terracota, bronce y mármol, 1796; todo en San Petersburgo, Museo ruso), Hércules a caballo (bronce, 1799; San Petersburgo, Museo ruso y Palacio Pavlovsk) y Pastor Durmiente (mármol, 1800; Palacio de Pavlovsk).









Russian sculptor. From 1764 to 1773 he studied at the Academy of Arts in St Petersburg under Nicolas-François Gillet. 



In 1772 he was awarded a gold medal for the relief Warriors Recognize Izyaslav Mstislavovich (plaster; St Petersburg, Russian Museum). He spent the period 1774 to 1778 in Rome on a scholarship and then worked in France, returning to Russia in 1786. He was in France for a second time from 1788 to 1790.



Kozlovsky continued to produce reliefs (e.g. Orpheus Taming the Wild Beasts, plaster, 1783-84; Pushkin, Concert Hall) and was also a talented draughtsman. He is primarily known, however, for a number of small statues and sculptural groups on antique themes, executed in a classical manner: Sleeping Cupid (marble, 1792; Pavlovsk Palace), Hymen (marble, 1796), Minerva and the Genius of the Arts (bronze, 1796), Ajax with the Body of Patroclus (terracotta, bronze and marble, 1796; all St Petersburg, Russian Museum), Hercules on Horseback (bronze, 1799; St Petersburg, Russian Museum and Pavlovsk Palace) and Sleeping Shepherd (marble, 1800; Pavlovsk Palace). 


No comments:

Post a Comment

Art Black Side